PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA - JĘZYK ANGIELSKI KLASY 1-3 Przedmiotowe zasady oceniania zostały skonstruowane w oparciu o dokumenty: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. 2. Wewnątrzszkolny System Oceniania. 3. Nowa Podstawa Programowa kształcenia ogólnego języków obcych. Trzyletni etap edukacji początkowej w nauce języka angielskiego traktuje się jako całość i osiągnięcia ucznia tego okresu należy interpretować w sposób następujący: uczeń powinien rozumieć..., wiedzieć..., umieć... Oceniając należy uwzględniać wysiłek ucznia i jego postępy w praktycznej nauce języka. Ocena powinna uwzględniać rozwój językowy i społeczny ucznia, wyraźnie wskazywać dziecku, co osiągnęło, co zrobiło dobrze, ile potrafi, a czego jeszcze nie umie i jak może pracować nad uzupełnieniem braków. Ocena ma też dawać informację o aktywności dziecka i jego zaangażowaniu w proces uczenia się. SPOSOBY I FORMY OCENIANIA 1. Ustne: odpowiedź ustna, recytacja wiersza, śpiew 2. Pisemne: sprawdzian zapowiedziany z określonego materiału, kartkówka niezapowiedziana z ostatnich trzech lekcji; praca pisemna lub test sprawdzający z działu programowego; praca domowa. 3. Praca ucznia na lekcji: aktywność i zaangażowanie, stosunek ucznia do przedmiotu, wyposażenie w pomoce dydaktyczne. 4. Zapisy lekcyjne w zeszycie przedmiotowym. 5. Zadania dodatkowe. Uczeń oceniany jest z czterech sprawności: mówienie, czytanie, rozumienie ze słuchu, pisanie. Uczeń również otrzyma ocenę za znajomość słownictwa. Za aktywność i pracę na lekcji uczeń może otrzymywać plusy (pięć plusów – ocena bardzo dobra, dziesięć plusów ocena celująca) Kryteria oceny testów: 100% - 80% - ocena bardzo dobrze - 5 79 % - 50 % - ocena dobrze - 4 49% - 30% - ocena słabo - 3/2 Poniżej 30% uczeń nie zalicza testu i otrzymuję ocenę pracuj więcej - 1. Na koniec roku szkolnego uczeń podlega ocenie opisowej. SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA I Ocena wspaniale 5 : - uczeń jest szczególnie aktywny na lekcji, - aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek, - aktywnie bierze udział w grach i zabawach, - bezbłędnie recytuje rymowanki, - prawidłowo reaguje na wszystkie polecenia, - poprawnie używa poznane słownictwo oraz zna dodatkowe słówka, - poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów, - starannie wykonuje projekty, ćwiczenia oraz zadania dodatkowe tzw. z gwiazdką. - wspaniale pisze testy. II Ocena bardzo dobrze - 4: - uczeń jest bardzo aktywny na lekcji i otrzymuje 5 plusów za aktywność, - aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek, - aktywnie bierze udział w grach i zabawach, - recytuje rymowanki , - potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego, - używa poznane słownictwo, - powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów, - poprawnie wykonuje projekty i ćwiczenia. - bardzo dobrze pisze testy i sprawdziany. III Ocena dobrze - 3 : - uczeń jest aktywny na lekcji, otrzymuje 4 plusy. - bierze udział w śpiewaniu piosenek, - bierze udział w grach i zabawach, - recytuje rymowanki, w których popełnia nieznaczne błędy, - potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego, - używa poznane słownictwo, ale zdarzają mu się pojedyncze błędy, - powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów, - dobrze wykonuje projekty i ćwiczenia oraz pisze testy. Ocena słabo - 2: - uczeń jest mało aktywny na lekcji, - bierze udział w śpiewaniu piosenek, ale mało aktywnie, - bierze udział w grach i zabawach, - ma kłopoty z recytacją rymowanki, - ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela, - zna ograniczony zasób słownictwa, - wiele słów i zwrotów powtarza i wymawia nieprawidłowo i ma ubogi zasób słownictwa, - popełnia liczne błędy w projektach oraz ćwiczeniach i na teście. Ocena pracuj więcej - 1: - uczeń nie jest aktywny na lekcji, - nie opanował podstawowego słownictwa, - nie rozumie poleceń, - nie potrafi powtórzyć za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiotów, - nie angażuje się w gry, zabawy, projekty, - nie wykonuje ćwiczeń, - nie zna podstawowych słów i zwrotów.