Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Logopeda

„Chodzi o to aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa.
A czasem był jak piorun jasny, prędki, 
a czasem smutny jako pieśń stepowa, 
a czasem jako skarga Nimfy miętki, 
a czasem piękny jak Aniołów mowa…”

 

W szkole przyjmuje logopeda, pani mgr Aleksandra Abramczuk.

 

Zajęcia odbywają się w gabinecie pedagoga szkolnego w opisanych poniżej terminach.

 

Poniedziałek

  • 12:05 - 12:50

Wtorek

  • 8:20 - 9:05
  • 12:05 - 13:05

Środa

  • 9:10 - 9:55
  • 12:00 - 13:00

Czwartek

  • 10:05 - 10:35
  • 11:00 - 12:15

 

CEL I GŁÓWNE ZADANIA ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH:

  1. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
  2. Usuwanie wad wymowy.
  3. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
  4. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.

OGÓLNA TEMATYKA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywołania zaburzonych głosek: ćwiczenia oddechowe, narządów artykulacyjnych, emisyjno-głosowe.
  • Wywołanie głoski w izolacji.
  • Utrwalenie głoski korygowanej w logotomach.
  • Utrwalenie głoski korygowanej w wyrazach.
  • Utrwalenie głoski korygowanej w zdaniach.
  • Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach, wyliczankach.
  • Automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej-opowiadanie, rozmowy kierowane.
  • Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
  • Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną: ćwiczenia ortofoniczne, ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonematycznego, logorytmika, ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka, kształtowanie twórczej aktywności słownej.

 

PLAN PRACY NA ZAJĘCIACH LOGOPEDYCZNYCH:

  1. Prace organizacyjne: przygotowanie gabinetu do podjęcia terapii logopedycznej, zebranie pomocy dydaktycznych.
  2. Diagnoza logopedyczna - kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych
  3. Ćwiczenia logopedyczne.
    • Oddechowe: wyrabianie oddechu dla mowy, ćwiczenia oddechu przeponowego, wydłużanie fazy wydechowej, ćwiczenia emisyjne, ćwiczenia ekonomicznego zużywania powietrza i umiejętności synchronizowania pauz oddechowych z treścią wypowiedzi.
    • Głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, ćwiczenia umiejętności modulowania siły głosu i prawidłowego brzmienia głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach, naśladowanie głosów.
    • Słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, rozpoznawanie wrażeń słuchowych, ćwiczenia poczucia rytmu, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych.
    • Artykulacyjne: usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy, wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w logotomach, wyrazach, zdaniach, nauka wierszy, piosenek z nasileniem głoski ćwiczonej.
    • Leksykalne: rozwijanie mowy poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ilustracji, przeczytanego tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
  4. Współpraca z wychowawcą grupy i rodzicami. Instruowanie o sposobie korekcji mowy, informowanie o postępach.
Data dodania: 2018-09-27 08:41:15
Data edycji: 2019-09-25 17:11:44
Ilość wyświetleń: 327

Źle zbudowany dom można rozebrać i zbudować od nowa, ale źle wychowanego człowieka nie da się wychować drugi raz

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Facebook