Nasza Szkoła Podstawowa po długim okresie przygotowawczym w roku szkolnym 2007/2008 została przyjęta do Wojewódzkiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie.
Trochę historii…
Program Szkoła Promująca Zdrowie (SzPZ) realizowany jest w Polsce od 1991 r. Popularyzację idei SzPZ rozpoczęto od trzyletniego projektu pilotażowego (1992-1995) pn.: „Szkoła Promująca Zdrowie”, zainicjowanego przez WHO/EURO, realizowanego pod kierunkiem prof. dr hab. Barbary Woynarowskiej. Projekt ten spowodował oddolne działania (ruch) szkół, zgodne ze strategią opracowaną w 14 tzw. szkołach projektowych oraz tworzenie sieci szkół promujących zdrowie na różnych poziomach. Pierwszą sieć utworzono w 1992 r. w b. woj. ciechanowskim.
Standardy…
Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i innych obowiązujących aktach prawnych i ponadto:
Pomaga członkom społeczności szkolnej ( w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie.
Zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający : uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej ( w tym rodziców ) i połeczności lokalnej, skuteczności i długofalowości działań.
Prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększania jej jakości i skuteczności.
Tworzy klimat społeczny sprzyjający: osiąganiu satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej.
Tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników.
Nasze cele…
- nabywanie umiejętności dbania o zdrowie własne i innych, - uczenie się jak zdrowo żyć i tworzyć zdrowe środowisko, - kształtowanie nawyków dbania o higienę osobistą i otoczenia, - wdrażanie do zdrowego stylu życia, - nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów, - nabywanie umiejętności uczestnictwa w grupie, - systematyczne rozwijanie współpracy szkoły, domu i środowiska lokalnego.