- 13 maja (wtorek) o godz. 9:00 – egzamin z języka polskiego,
- 14 maja (środa) o godz. 9:00 – egzamin z matematyki,
- 15 maja (czwartek) o godz. 9:00 – egzamin z języka obcego nowożytnego.
Dla uczniów, którzy z powodów losowych lub zdrowotnych nie będą mogli przystąpić do egzaminów w terminie głównym, przewidziano terminy dodatkowe w czerwcu:
- 10 czerwca (wtorek) o godz. 9:00 – egzamin z języka polskiego,
- 11 czerwca (środa) o godz. 9:00 – egzamin z matematyki,
- 12 czerwca (czwartek) o godz. 9:00 – egzamin z języka obcego nowożytnego.
Wyniki egzaminów ósmoklasisty, które odbyły się w maju i w czerwcu, zostaną ogłoszone 4 lipca 2025 roku. W tym dniu szkoły otrzymają również zaświadczenia i szczegółowe informacje o wynikach (wynik procentowy oraz wynik na skali centylowej).
Podstawowe informacje
Przystąpienie do egzaminów na zakończenie szkoły podstawowej jest obowiązkowe, przy czym nie obowiązuje określony, minimalny wynik, jaki uczeń musi uzyskać. Uczniowie zdają obowiązkowo trzy egzaminy pisemne: z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski lub włoski). Jak przypomina CKE, uczeń zdaje egzamin z tego języka nowożytnego, którego uczy się w ramach obowiązkowych zajęć szkolnych. Na salę egzaminacyjną uczeń może zabrać wyłącznie przybory do pisania (pióro lub długopis z czarnym tuszem lub atramentem), a w przypadku egzaminu z matematyki również linijkę.
30 stycznia br. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 29 stycznia 2025 r. (poz. 121) zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
- Nowelizacja rozporządzenia zmienia czas trwania egzaminu ósmoklasisty z każdego przedmiotu i przedłuża dotychczasowy czas jego trwania o około 25%. Czas trwania egzaminu ósmoklasisty już od bieżącego roku szkolnego będzie wynosił: z języka polskiego – 150 minut; z matematyki – 125 minut; z języka obcego nowożytnego – 110 minut.
Wydłużenie czasu trwania egzaminu dla wszystkich uczniów pozwoli zdającym na większą swobodę w gospodarowaniu czasem podczas rozwiązywania zadań egzaminacyjnych, na ponowne zastanowienie się nad udzielonymi odpowiedziami czy też dokładne sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi. Umożliwi również tym zdającym, którzy w dniu egzaminu natrafili na nieoczekiwane wcześniej trudności, np. z koncentracją uwagi, z radzeniem sobie ze stresem egzaminacyjnym itp., na pomyślne rozwiązanie zadań egzaminacyjnych.