Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Torunia

29 kwietnia 2024r. uczniowie klasy 4 i 5 wybrali się wraz opiekunkami na całodniową wycieczkę do Torunia. Wyruszyliśmy wcześnie rano, ponieważ plan wycieczki był przepełniony atrakcjami. Najpierw odwiedziliśmy Dom Mikołaja Kopernika. Tam czekała na nas  nowoczesna, multimedialna, interaktywna ekspozycja wykorzystująca najwspanialsze osiągnięcia współczesnego muzealnictwa. Następnie spacerkiem udaliśmy się do  Planetarium na seans astronomiczny pt. „Oto kosmos”. Z zapartym tchem obserwowaliśmy nocne niebo wyglądające  tak, jakby ktoś obsypał je klejnotami.  Kolejnym punktem programu było Geodium, czyli wystawa interaktywna stworzona w toruńskim Planetarium według własnego, oryginalnego pomysłu. Wystawa Geodium poświęcona jest Ziemi jako planecie. Jej centralnym elementem jest obracający się i odpowiednio oświetlony model kuli ziemskiej o średnicy 2,15 m. Dzięki grze świateł w łatwy sposób można przekonać się, dlaczego mamy cztery pory roku, a po dniu następuje noc. Chwile spędzone w tym miejscu zapamiętamy na długo, ponieważ bawiliśmy się doskonale, przy okazji ucząc się wielu ciekawych rzeczy.

Po wizycie w Planetarium i Geodium spotkaliśmy się z przewodnikiem, który podczas spaceru po najciekawszych zakątkach miasta opowiadał mam niesamowite historie związane z legendarnymi zabytkami toruńskiej starówki. Spacerując z naszym przewodnikiem zobaczyliśmy:

KRZYWĄ WIEŻĘ

DWÓR ARTUSA

FONTANNĘ FLISAKA

GOTYCKI KOŚCIÓŁ MARIACKI

Wyczerpani i głodni udaliśmy się na pyszny obiad,  a z restauracji poszliśmy do Muzeum Żywego Piernika, gdzie w przezabawny sposób zapoznano nas z procesem tworzenia piernikowych specjałów. Niektórzy z nas mogli nawet pomagać w tym procesie.

W magiczny sposób przenieśliśmy się do średniowiecza, w którym – pod okiem Mistrza piernikarskiego i uczonej Wiedźmy Korzennej – poznaliśmy wszelkie rytuały związane z wypiekiem piernika. Na drugim piętrze muzeum zobaczyliśmy manufakturę z początku XX wieku. Zobaczyliśmy  tam oryginalne niemieckie maszyny służące do wypieku piernika, zabytkowy piec oraz kolekcję woskowych form.

Po wyczerpującym dniu wsiedliśmy do autokaru, który bezpiecznie odwiózł nad do Pawłowa. Mamy nadzieję na więcej takich pouczających wyjazdów. Już planujemy kolejną wycieczkę.

Agnieszka Głyżewska

Justyna Krawczykiewicz

Data dodania: 2024-05-06 18:37:20
Data edycji: 2024-05-06 18:45:20
Ilość wyświetleń: 339

Źle zbudowany dom można rozebrać i zbudować od nowa, ale źle wychowanego człowieka nie da się wychować drugi raz